CANAL DE DENUNCIAS
1. INTRODUCIÓN
A Asociación de
Empresarios de Redondela caracterízase por favorecer contornas de mellora
competitiva, xerar oportunidades de negocio entre os seus socios, fomentar o
desenvolvemento do tecido empresarial na comarca e achegar o mundo da empresa á
comunidade na que participa.
Así mesmo, entre
as actividades que diariamente desenvolve para dar cumprimento aos seus
obxectivos, trata de estimular a implicación do tecido produtivo local no
desenvolvemento e na participación da comunidade redondelana, o que pon de
manifesto o seu alto compromiso social.
Desde a
perspectiva dese alto compromiso social, AER garante a súa máis absoluto
compromiso co bo funcionamento da institución, así como co goberno desta,
presidido polos principios básicos de funcionamento dunha organización
empresarial, como son a integridade, a transparencia e o servizo aos seus
asociados/as e ao tecido empresarial da comarca.
En liña con isto,
e para dar cumprimento á Lei 2/2023, do 20 de febreiro, reguladora da
protección das persoas que informen sobre infraccións normativas e de loita
contra a corrupción, AER implanta, no seu modelo de xestión, unha canle interna
de denuncias, que pretende dotar ao sistema de mecanismo que permita informar
de calquera irregularidade que relacionada coas actividades desenvolvidas pola
asociación, poida parecer irregular, garantindo o anonimato, a
confidencialidade, practícalas correctas de seguimento, así como a protección
do informante.
Doutra banda, o sistema ten tamén como finalidade, favorecer a cultura da información, das infraestruturas de integridade da organización e o fomento esa cultura da información ou comunicación como mecanismo para previr e detectar ameazas ao interese público, así como ao interese da propia organización.
2. OBXECTO
Establecer un
mecanismo de información, que teña carácter preferente, sobre as accións
previstas no art. 2 da Lei 2/2023, do 20 de febreiro, reguladora da protección
das persoas que informen sobre infraccións normativas e de loita contra a
corrupción.
A través deste
mecanismo preténdese ter acceso a información que poña en risco o interese
público ou o da propia organización, e permita a realización das investigacións
correspondentes, respectando os principios básicos de funcionamento que recolle
a propia Lei mencionada no parágrafo anterior.
Para iso a
organización previu dotarse dun sistema interno de seguimento.
3. ÁMBITO DE APLICACIÓN
O ámbito de aplicación da presente instrución será o recolleito na norma de aplicación, no seu artigo 2.
4. PROCEDEMENTO
Establécense
neste apartado as condicións de funcionamento e elección de sistema de xestión
da información, así como a determinación da canle de denuncia, cumprindo estes
os requisitos esixidos pola norma de aplicación.
Así mesmo, o
sistema contará cun Responsable do Sistema que terá a condición de titular do
mesmo, e unha designación de suplente, que só poderá actuar en caso de ausencia
prolongada do titular que impedise o desenvolvemento das investigacións dentro
dos prazos legalmente establecidos.
4.1 O SISTEMA E O SEU FUNCIONAMENTO
O sistema de
xestión da información será interno, así como a canle de denuncias, podéndose
exercer o dereito á utilización deste a través da seguinte dirección de correo
electrónico: info@empresasredondela.gal
O exercicio do
dereito de denuncia tamén se poderá realizar verbalmente, e tamén mediante a
petición de reunión presencial, que deberá celebrarse no prazo de sete días
desde a solicitude, nese caso estarase ao disposto no art. 7 da Lei 2/2023, do
20 de febreiro, reguladora da protección das persoas que informen sobre
infraccións normativas e de loita contra a corrupción.
No caso de que a
denuncia se formule presencialmente, o informante terá que ser informado de que
a comunicación será gravada e informaráselle dos seus dereitos en materia de
tratamento de datos.
Coa elección do
modelo sinalado, AER non utilizará canles externas de información
subcontratados, sen prexuízo de que as persoas informantes poidan dirixir as
súas denuncias ás autoridades competentes a través das canles que as mesmas
poñen ao dispor de todas as persoas interesadas.
Recibida denuncia
a través do sistema aquí implementado procederase como a continuación indícase:
A persoa
denunciante recibirá un acuse de recibo da denuncia exposta no prazo de sete
días desde a presentación desta, na mesma dirección utilizada para a denuncia
ou onde a persoa informante indique na propia denuncia.
A confirmación de
recepción da denuncia incorporará un código alfanumérico correlativo, que
garantirá a confidencialidade da denuncia, así como permitirá á persoa
informante o seguimento da denuncia presentada, antes da súa resolución final.
A resolución do
proceso de denuncia finalizará no prazo máximo de tres meses a contar desde a
recepción da comunicación, salvo que pola complexidade do tratamento da denuncia
requira dunha ampliación deste que non poderá ser superior a tres meses máis,
nese caso informásese debidamente á persoa denunciante.
A organización,
no proceso de investigación que leve a cabo poderá solicitar da persoa
informante canta información adicional, probas, comunicacións, #etc… sexan
necesarias para a aclaración dos feitos, así como de terceiros/as que poidan
achegan informacións, probas que permitan esclarecer os feitos denunciados.
Garántese o
dereito da persoa afectada a ser informada e oída sobre os feitos que se lle
atribúan, no tempo e forma que se considere adecuado para a correcta resolución
do proceso.
O sistema garante
a confidencialidade máis absoluta cando se utilicen as canles oficiais de
denuncia. No caso de que as denuncias cheguen por canles non oficiais ou
persoas non responsables da xestión do sistema, estes remitirán as mesmas ao
responsable da xestión do sistema, e obríganse a manter a confidencialidade
máis absoluta, non podendo revelar o contido desta nin ningunha información
relativa a esta, baixo apercibimento da aplicación do réxime disciplinario
correspondente (con obxecto de garantir isto o persoal recibirá formación
específica na materia).
En todo momento,
o sistema e as persoas implicadas na xestión de leste deben aplicar como máxima
fundamental sobre a que radica a propia legalidade do sistema, a presunción de
inocencia e a honra de cantas persoas póidanse ver involucradas e/o afectadas
no proceso.
O sistema garante
o respecto á normativa de aplicación en materia de protección de datos #de
acordo con as disposicións que en cada momento prevexa a lexislación de
aplicación.
No caso de que o
proceso investigador levado a cabo con motivo da correspondente denuncia lance
os máis mínimos indicios de que estes poidan ser constitutivos de delito,
informarase de maneira inmediata ao Ministerio Fiscal. Se os feitos afectarán
os intereses financeiros da Unión Europea, informarase á Fiscalía Europea.
4.2 CONTROL E ARQUIVO DAS ACTUACIÓNS
A Asociación
levará un libro rexistro no que se recollerán, cronoloxicamente segundo o
número de expediente asignado as informacións recibidas e as investigacións
realizadas, garantíndose sempre a confidencialidade da información e os datos.
O rexistro estará
a disposición, unicamente da Autoridade xudicial competente, que para poder
acceder á mesma terao que facer mediante auto e no marco do correspondente
procedemento xudicial.
4.3 CONSERVACIÓN DAS INFORMACIÓNS E AS INVESTIGACIÓNS
Segundo o
legalmente establecido a conservación de informacións e investigacións
manterase durante o período que sexa necesario e proporcionado para os efectos
de dar cumprimento a cuantos requirimentos legais recóllense na norma de
aplicación.
4.4 PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
O tratamento dos
datos persoais no desenvolvemento deste procedemento estará suxeito ao disposto
no Regulamento (UE) 2016/679 do Parlamento Europeo e do Consello, do 27 de
abril de 2016, na Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de Protección de Datos
persoais e garantía dos dereitos dixitais, na Lei Orgánica 7/2021, do 26 de
maio, de protección de datos persoais tratados para fins de prevención,
detección, investigación e axuizamento de infraccións penais e execución de
sancións penais.
O acceso aos datos persoais no sistema interno de información quedará limitado ao disposto no art. 32 da Lei 2/2023, do 20 de febreiro, reguladora da protección das persoas que informen sobre infraccións normativas e de loita contra a corrupción. Estarase aos disposto na mesma norma en todo o relativo á conservación e eliminación dos datos de carácter persoal.
5. RESPONSABILIDADES
AER, a súa
responsabilidade será a correcta implantación do sistema da canle de denuncias,
así como o cumprimento de todo cando ao relativo ao sistema de xestión desta
canle e o sistema interno de información supoña.
Órgano de
Dirección da Asociación, a súa responsabilidade será a aprobación do
procedemento de xestión, da implantación do sistema e a canle de denuncias, así
como a designación do responsable de xestión do sistema interno de información,
así como da súa destitución ou cesamento se fose o caso, o que será debidamente
notificado á A.I.I., a designación poderá realizarse a:
- Persoa física, nese caso tratarase dun directivo da organización.
- Órgano colexiado, nese caso, este
órgano deberá delegar nun dos seus membros as facultades de xestión e
tramitación dos expedientes.
Tamén será
responsabilidade do Órgano de Dirección, asegurar a publicidade do sistema, así
como garantir o coñecemento e a formación sobre o seu funcionamento a todas as
persoas traballadoras da organización.
Responsable do
Sistema Interno de Xestión da Información, será responsable de garantir a
xestión do sistema con independencia e autonomía, respecto a os órganos de
dirección, así como da tramitación dilixente de cuantos expedientes teña que
iniciar.
6. DEFINICIÓNS
Canle interna de
información: canle do que dispón a entidade para a presentación de información
respecto das infraccións previstas no art. 2 da Lei 2/2023, do 20 de febreiro,
reguladora da protección das persoas que informen sobre infraccións normativas
e de loita contra a corrupción.
Informante:
persoa que a través da canle de información denuncia calquera clase de
incumprimento
nos termos da
presente lei.
Sistema interno
de Información: o Sistema interno de información é o leito preferente para
informar sobre as accións ou omisións previstas no artigo 2, sempre que se
poida tratar de maneira efectiva a infracción e se o denunciante considera que
non hai risco de represalia
Responsable do
Sistema Interno de Información: persoa física responsable da xestión do
sistema, que será designado polo órgano de administración ou órgano colexiado
da organización.
Tamén podería ser
un órgano colexiado, nese caso, este órgano colexiado deberá facultar a un dos
seus membros para a xestión do Sistema interno de información e de tramitación
de expedientes de investigación
Procedemento de Xestión das Informacións: o procedemento establecerá as previsións necesarias para que o Sistema interno de información e as canles internas de información existentes cumpran cos requisitos establecidos nesta lei, segundo o establecido no seu art. 9