foto web.jpg

OS COMERCIANTES DE REDONDELA RECLAMAN PARTICIPACIÓN NAS DECISIÓNS URBANÍSTICAS DO CONCELLO QUE AFECTAN AS RÚAS COMERCIAIS A TRAVÉS DA MESA DE COMERCIO.

Un asunto del tal importancia para a actividade comercial debería ser tratado na mesa de comercio. Un órgano de participación, coordinación e colaboración entre a administración local e as asociacións representativas do sector comercial e os consumidores no que non se presentou ata o de agora ningún proxecto.

Compre lembrar que o obxectivo principal destas mesas de comercio é fomentar o diálogo e a cooperación no deseño e execución de políticas comerciais que afecten ao Concello. A pesar de que o Concello atende con dilixencia as solicitudes de convocatoria cursadas pola  Asociación para informar dos proxectos que se desenvolven ao abeiro do Proxecto de Centro Comercial Aberto ou da Praza de Abastos con apoio da Xunta de Galicia e dos que a Asociación da cumprida información, o Concello, pola contra, non informa dos seus proxectos que afectan á actividade comercial.

 

A Asociación de Empresas de Redondela manifesta o seu malestar pola falta de consulta nos procesos de peonalización e humanización que o Concello pretende levar a cabo.

 

Considerando a importancia de dar voz a todos os negocios locais de todos os sectores que a Asociación representa, puxemos en marca unha enquisa para coñecer a opinión de todos os nosos asociados. A día de hoxe e cunha mostra significativa que representa ao 50% das actividades comerciais os resultados desta enquisa amosan unha clara preocupación polos efectos negativos que estas actuacións urbanísticas poderían ter na actividade comercial, particularmente pola eliminación de prazas de aparcamento e pola ausencia de alternativas viables que faciliten o acceso á vila tanto para residentes como para visitantes.

 

Segundo a enquisa, un 93,3% dos participantes coinciden en que Redondela carece dun plan urbanístico de peonalización que responda aos criterios de urbanismo comercial.

 

Un 90% considera que nunca ou case nunca se conta coa opinión dos negocios locais, e que en todo caso esa opinión debe ser previa a planificación ou posta en marcha dos proxectos.

 

E un 83,3% considera que Redondela non está preparada para acometer intervencións de peonalización, sen que previamente se aborden medidas de mellora da accesibilidade á zona urbana. Aínda que a maioría dos enquisados non se opoñen ás intervencións de humanización das rúas comerciais se previamente se realizan as medidas de mellora da accesibilidade e se crean novas áreas de estacionamento disuasorio. O 66,7% considera que as experiencias de peonalización non benefician aos negocios situados nesas rúas. Malia todo consideran que a peonalización podería beneficiar ao comercio local si se atenderá a criterios de urbanismo comercial aínda que  este optimismo queda eclipsado pola preocupación xeneralizada sobre a perda de accesibilidade e comodidade.

 

R/ Salguiral, Paseo da Xunqueira, R/ Telmo Bernárdez, R/ Padre Samiento ou a zona de estacionamento da Avenida Ernestina Otero presentan un rexeitamento de mais do 66% dos negocios locais. Segundo os resultados da enquisa, non hai un consenso claro sobre as rúas que poderían ser peonalizadas en Redondela. Moitos participantes subliñan que ningunha das actuais é axeitada para a peonalización, principalmente debido á falta de alternativas de aparcamento e á pouca planificación existente.

 

Caso particular é o da R/ Telmo Bernárdez, no que ademais é necesario prever rutas alternativas para vehículos e garantir que a peonalización non xere conxestión noutras áreas. Adicionalmente, dada a súa pronunciada pendente requiriría de medidas de accesibilidade universal que, parece, non se están a considerar.

 

A peonalización do Paseo da Xunqueira é outra das intervencións que, na enquisa, identifícase como carente de utilidade pública tendo en conta que a rúa non conta con actividade comercial, o impacto positivo da peonalización en termos económicos é limitado. Ademais, ao estar xa pegada a un paseo, o uso peonil xa está garantido nesa área, polo que o cambio pode ser redundante. Engádese e identifícanse outras preocupacións como que a peonalización deste ámbito pode dificultar o acceso en coche aos residentes e usuarios do único parking privado que existe na vila.

 

Os negocios locais demandan, antes de por en marcha calquera intervención, aparcamentos disuasorios, un mellor acceso ás rúas afectadas e a creación de rutas alternativas para evitar atascos. Estas medidas son vistas como imprescindibles para mitigar os efectos negativos da peonalización.

 

Polo tanto reclamamos que o Concello de resposta a seguintes demandas:

Accesibilidade e aparcamento: creando de aparcamentos disuasorios próximos ás zonas peonalizadas é imprescindible para garantir que os clientes poidan acceder facilmente aos comercios e é necesario planificar rutas alternativas para evitar atascos e facilitar o acceso ás áreas comerciais.

Consulta e participación: ter en conta a opinión dos comerciantes e veciños a través de mecanismos como a Mesa Local de Comercio. Isto asegura que as decisións reflictan as necesidades reais da comunidade.

Realizar unha Planificación integrada: a peonalización debe formar parte dun plan urbanístico máis amplo que contemple o impacto no tráfico, na mobilidade e na economía local e é esencial realizar estudos pormenorizados sobre os efectos da peonalización antes de acometer as obras.

Equilibrio entre peonalización e actividade comercial: As rúas seleccionadas para peonalizar deben ter unha alta densidade de comercios e servizos para maximizar os beneficios económicos, é importante evitar a peonalización en áreas onde a eliminación de aparcamento ou accesos poida ter un impacto negativo significativo e onde a actividade comercial sexa nula, inexistente ou non teña posibilidades de xerarse.





Todo o sector empresarial está desexoso de que en Redondela se realice unha gran intervención urbanística que marque un fito na renovación da vila e que ofreza vantaxes claras, como melloras na estética urbana, na iluminación, na redución de ruído e contaminación e un aumento do fluxo de persoas paseando polas zonas comerciais e que ademais veñan acompañadas de recursos económicos para realizar campañas de promoción para atraer visitantes e fomentar o comercio local, organizar eventos e actividades nas zonas peonalizadas para axudar a revitalizar a economía local.